Ontspannen verzekeren is dichterbij dan je denkt.
Want in november 2023 is de nieuwe online omgeving gelanceerd voor het Particulier Onroerend Goed (POG) product! Het aanvragen van een premie indicatie kan even snel gaan als het halen van een drankje; je hebt al een Particulier Onroerend Goed premie indicatie binnen een minuut.

Deze premie indicatie kun je direct e-mailen aan jouw relatie, downloaden of doorzetten naar een offerte of dekkingsaanvraag. Vraag direct jouw inlog aan zodat je offertes ontspannen zelf kan beheren of lees onderaan deze pagina verder hoe dit werkt. Zo hou je tijd over voor persoonlijk contact met jouw relaties en misschien zelfs een extra vakantie 😉.

over particulier onroerend goed

Er blijkt regelmatig nog onduidelijkheid te zijn over het particulier onroerend goed product. Onroerend goed verzekeren in dit product werkt namelijk anders dan hoe het normaal gesproken in de markt gaat.

Stel, jouw relatie is een particulier en heeft een extra woning voor de verhuur (bijvoorbeeld voor kamerverhuur, vakantie, AirBnB), dan wordt bij het aanvragen van een verzekering meestal gekeken naar jouw relatie als aanvrager > particulier. Maar tegelijkertijd past de woning niet in het particuliere onroerend goed product want verhuur > zakelijk.

Hierdoor vallen verzekeringsaanvragen vaak tussen wal en schip, terwijl het type aanvrager toch eigenlijk helemaal niet van belang lijkt in deze situatie.

Dat dachten wij ook! Daarom wordt in het Particulier Onroerend Goed (POG) product niet gekeken naar de aanvrager maar naar de hoedanigheid.

Zo kunnen gebouwen met een particuliere (woon)bestemming makkelijk verzekerd worden in het Particulier Onroerend Goed product en kunnen gebouwen met een commerciële bestemming makkelijk verzekerd worden in het (Verhuurd) Onroerend Goed product.

klaar voor ontspannen verzekeren?

Je kan als adviseur makkelijk een premie indicatie aanvragen en offertes beheren via het nieuwe online systeem.

"Mooie aanvraag module heeft apc holland vandaag getoond. Offerte binnen 1 minuut! Impressive"

Aldus Katinka Slegt via LinkedIn over de nieuwe online omgeving.

hoe ontspannen werkt het?

Na het aanvragen en de ontvangst van jouw inloggegevens  kun je inloggen op het extranet.

Als je bent ingelogd kom je op een pagina die lijkt op de bekende zelf regelen pagina. Vanuit hier kun je kiezen welk product je wil ‘aanvragen’ of ‘beheren’.

Bij Particulier Onroerend Goed aanvragen kun je ontspannen door het vragenproces klikken om een verzekering aan te vragen. De stappen wijzen zichzelf. Na het beantwoorden van een klein aantal vragen kun je direct de premie indicatie e-mailen aan jouw relatie, downloaden of doorzetten naar een offerte of dekkingsaanvraag. Later de aanvraag doorzetten naar een offerte of dekkingsaanvraag? Ook dit kan. Je kunt zonder zorgen de aanvraag afsluiten en later vanuit jouw beheerpagina weer verder gaan. Hoe dat werkt lees je hieronder.

verbeteringen

De nieuwe online omgeving is in gebruik maar dat betekent niet dat we stil zitten. Verschillende adviseurs hebben waardevolle feedback doorgegeven (bedankt!) waardoor al diverse aanpassingen en verbeteringen zijn gedaan. Hieronder vind je de belangrijkste.

 

  • Sinds half januari 2024 kan altijd een offerte worden opgevraagd aan het einde van de aanvraag. Voorheen kon in sommige gevallen alleen een premie indicatie worden aangevraagd.

ontspannen beheren

Bij Particulier Onroerend Goed beheren kun je zelf zorgeloos jouw aanvragen beheren. Klik op de afbeelding hierboven om te bekijken hoe jouw beheerpagina eruit kan zien.

In de tabel staan de volgende kolommen:

  • referentie
  • verzekeringnemer; hier staat de naam van de verzekeringnemer
  • product; hier staat de afkorting van de productnaam van de aangevraagde verzekering
  • status, deze kan zijn; offerte aanvragen, offerte aanvraag in behandeling, dekking aanvragen, slotvragen verstuurd, polis wordt opgemaakt, aanvraag afgerond
  • datum aanvraag; hier staat de datum van de aanvraag uit het POG-aanvraagformulier
  • zelf regelen, in deze kolom kan je zelf acties regelen zoals;
    • offerte aanvragen; hierbij wordt de aanvraag doorgezet naar onze acceptanten (dit is mogelijk bij de status ‘offerte aanvragen’)
    • dekking aanvragen; hierbij worden de slotvragen verstuurd aan de verzekeringnemer (dit is mogelijk bij de status ‘dekking aanvragen’)
    • nogmaals versturen; hierbij worden de slotvragen nogmaals verstuurd aan de verzekeringnemer, handig wanneer de e-mail de eerste keer niet goed is ontvangen! (dit is mogelijk bij de status ‘slotvragen verstuurd’)

klaar voor ontspannen verzekeren?

Je kan als adviseur makkelijk een premie indicatie aanvragen en offertes beheren via het nieuwe online systeem.